Vad är C2
När du använder vårt ärendehanteringssystem tas ditt ärende om hand och fördelas ut för handläggning.
Du får ett ärendenummer som du kan använda i all kontakt med oss för att vi snabbt ska hitta just ditt ärende, vilken status och handläggare det har.
Det går även ställa frågor via C2
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
-------------------------------------------------------------------
Jag har inte fått det jag beställt
Använd webbtjänsten Lagersök där kan ni se era utlevererade/inneliggande ordrar samt preliminärt leveransdatum på beställningsvaror.
Lagersök - Externa kunder (ikonen Lagersök hittar ni via inloggning i portwise)
Lagersök - Interna kunder
------------------------------------------------------------------
Jag har fått fel vara
Rutin gällande Retur/Reklamation - här kan du bl.a. läsa mer om vilka kriterier som måste uppfyllas
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
------------------------------------------------------------------
Jag vill göra en retur
Rutiner gällande Retur/Reklamation - här kan du bl.a. läsa mer om vilka kriterier som måste uppfyllas
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
-----------------------------------------------------------------
Jag hittar inte artikel i beställningsportalerna
Beställningar utöver avtal gör ni via C2. Ange referensnummer på önskad artikel om möjligt samt orsak till beställning.
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill lägga upp en ny kund
Formuläret fylls i av närmaste chef/ansvarig.
Extern kund - Via länken hittar du formulär.
Intern kund - Via länken hittar du formulär.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill lägga upp en ny beställare/förskrivare
Formuläret fylls i av närmaste chef/ansvarig.
Extern beställare/förskrivare - Via länken hittar du formulär.
Intern beställare/förskrivare - Via länken hittar du formulär.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill göra en förändring av befintlig kund/betalare/beställare/förskrivare
Förändring av ovanstående - Via länken hittar ni formuläret
-------------------------------------------------------------------
Support beställningsportalerna
E-handel - Via länken hittar du kontaktvägarna.
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende gällande support Zpider/Portwise (ange vilken beställningsportal det gäller, användarnamn, eventuellt kundnummer och felmeddelande)
-------------------------------------------------------------------
Fakturafrågor
Frågor om fakturor (exvis. felaktigt belopp, kreditering)
C2 - Via länken hittar ni formuläret. Ange fakturanummer, betalare och kund.
Felaktig fakturaadress
Kontakta Patientkontoret - 0921-67050
-------------------------------------------------------------------