På dessa sidor finner du som är privatvårdgivare information om vad som gäller när du behöver IT-support.
Du som är privat vårdgivare ska i första hand vända dig till din lokala tekniker eller användarstöd. I andra hand tar du kontakt med Teknikakuten som är supportavdelningen på Norrbottens läns landsting.
Teknikakuten finns behjälpliga för dig som är ansluten till landstingets nätverk och använder de system och applikationer som landstinget erbjuder. Du kan kontakte dem under kontorstid, se öppettider till höger.
Åtkomst till system
Ni är garanterad åtkomst till system mellan 07.00-17.00 vardagar. Vardagskvällar efter 17.00 samt helger, kan vi när som helst, utan förvarning ta ner system för uppgradering och förebyggande underhåll.
Om Ni önskar/planerar att ha kvällsöppet någon dag måste Ni först kontrollera med Länsteknik att det är ok så att vi inte har planera in något arbete.
Du kan läsa mer om Driftstopp och förebyggande underhåll på länken nedan.
Driftstopp och förebyggande underhåll